Pierwsze miejsce wśród lotnisk w Europie i ósme miejsce wśród lotnisk na świecie zajmuje Lotnisko Chopina pod względem liczby fanów na Facebooku. Aktywność fanów i liczba komentarzy pod wpisami lotniska stawia je również w czołówce wszystkich polskich profili.
Pierwsze miejsce wśród lotnisk w Europie i ósme miejsce wśród lotnisk na świecie zajmuje Lotnisko Chopina pod względem liczby fanów na Facebooku. Aktywność fanów i liczba komentarzy pod wpisami lotniska stawia je również w czołówce wszystkich polskich profili.
W końcu kwietnia profil Lotniska Chopina na Facebooku obserwowało na stałe blisko 8200 osób. Żadne inne europejskie lotnisko – w tym te największe, jak Londyn Heathrow, Paryż CDG, czy Frankfurt – nie zebrało większej liczby fanów. W skali świata pod tym względem lepszych jest jedynie sześć portów lotniczych w USA oraz lotnisko Changi w Singapurze.
- Lotniska albo nie odkryły jeszcze potencjału Facebooka do komunikacji ze swoimi klientami, albo nie wiedzą jak z niego korzystać. - wyjaśnia Sylwester Puczen, specjalista ds. mediów społecznościowych w Biurze Public Relations. – My wykorzystujemy ten kanał do podawania użytkownikom przydatnych i praktycznych informacji np. na temat opóźnień i odwołań lotów a także sposobów przygotowania się do podróży. Staramy się także budować i aktywować społeczność fanów lotnictwa. Jak sądzę wychodzi nam to nieźle.
Lotnisko Chopina należy do liderów polskiego Facebooka w zakresie aktywizowania wspólnoty swoich fanów. Według statystyk aplikacji Fan Page Trender blisko 25 proc. osób śledzących profil lotniska pozostaje z nim w stałej interakcji – uczestniczy w toczących się dyskusjach, wrzuca własne zdjęcia i informacje, poleca wpisy innym użytkownikom. - To sprawia, że nasz profil żyje i jest atrakcyjny dla odbiorców. O to właśnie nam chodziło – cieszy się Sylwester Puczen.
Pod względem interakcji z fanami strona lotniska bije na głowę inne polskie profile, m.in. tak znane jak fanpage Kuby Wojewódzkiego (blisko 500 tys. zarejestrowanych fanów, interakcja – 1,5 proc.), Kominka (najpopularniejszy polski bloger, 12 tys. fanów, interakcja – 13,7 proc.), czy Polskich Linii Lotniczych LOT (14,5 tys. fanów, interakcja 3,02 proc.).
Lotnisko Chopina w socialmediach:
www.facebook.com/lotniskochopina
www.twitter.com/chopinairport
http://lotniskochopina.blip.pl
www.youtube.pl/lotniskochopina
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/lotnisko-chopina-lepsze-od-kuby-wojewodzkiego